
Pielgrzymka do Włoch
Parafia św. Józefa organizuje pielgrzymkę w dniach 29 kwietnia do 6 maja 2023 r.
DOKUMENTY, które musi otrzymać każdy pielgrzym:
– KARTĘ UCZESTNIKA (załącznik nr 2) – jest to tak naprawdę formularz osobowy, który musi zostać wypełniony przez każdego uczestnika pielgrzymki. Bardzo ważne jest, aby wszystkie pola z danymi zostały uzupełnione (proszę zwrócić na to uwagę, kiedy pielgrzymi będą oddawać Księdzu karty). Jest to dla nas szalenie istotne ponieważ wszystkie te dane wykorzystujemy później do przygotowania niezbędnych dokumentów podróży, takich jak: przygotowanie listy uczestników, przygotowanie listy z podziałem na pokoje, ubezpieczenie grupy. Bardzo ważne jest by karty były uzupełnione czytelnie pismem drukowanym (tak by nie było wątpliwości co do brzmienia nazwiska, czy numeru dokumentu tożsamości). Bardzo proszę zwrócić uwagę, by każdy uczestnik podał adres e-mail, to bardzo ułatwia nam bezpośrednią komunikację z pielgrzymami. Na jednej karcie uczestnika mogą widnieć dwie osoby (uczestnik nr 1 i nr 2, np. małżeństwo, czy znajomi którzy podróżują razem i chcą być razem zakwaterowani)
– Wypełniając kartę uczestnika pielgrzymi zaznaczają, że zapoznali się z WARUNKAMI UCZESTNICTWA w imprezach organizowanych przez Orlando Travel Sp. z o.o. Zdaję sobie sprawę, że mało kto czyta takie dokumenty ale warto się z nimi zapoznać, gdyż tam są uregulowane wzajemne relacje ORGANIZATOR – KLIENT. Załączam plik (załącznik nr 3). Ten załącznik musi zostać podpisany przez podróżnego razem z kartą uczestnika.
– Każdy uczestnik podpisuje również STANDARDOWY FORMULARZ INFORMACYJNY (załącznik nr 4) – jest to dokument określony ustawą, dlatego musimy go przekazać, natomiast nie wnosi żadnych dodatkowych istotnych kwestii. Ten załącznik musi zostać podpisany przez podróżnego razem z kartą uczestnika.
– Załącznik nr 5 i 6 to załączniki z ogólnymi warunkami ubezpieczenia. Nie muszą być przez każdego podpisane i nie wracają do nas podpisane oddzielnie, ponieważ na karcie uczestnika, każdy pielgrzym zaznacza że zapoznał się z tymi warunkami. Wystarczy, żeby jeden egzemplarz był u Księdza do wglądu, przeczytania i zapoznania się.
Tak jak korespondowaliśmy, zapisy wstępnie ogłaszamy do dnia 15.12.2022 r. Proponuję, żeby zaliczka w wysokości 800 zł / osobę była płatna u Księdza, natomiast kolejne raty mogą być już wpłacane bezpośrednio na nasze konto firmowe (żeby nie obciążać Księdza takimi sumami gotówki).
· ZALICZKA w wysokości 800 PLN / osobę płatna u Księdza Proboszcza gotówką do dnia 15.12.2022 r.
· II RATA w wysokości 1000 PLN / osobę płatna przelewem na konto B.P. Orlando Travel do dnia 31.01.2023 r.
· DOPŁATA DO CAŁOŚCI w wysokości 1 190 PLN / osobę płatna przelewem na konto B.P. Orlando Travel do dnia 30.03.2023 r
NR RACHUNKU DO WPŁATY (jest też podany na karcie uczestnika):
ORLANDO TRAVEL SP. Z O.O., 32- 050 SKAWINA, UL. KS. J. POPIEŁUSZKI 2D
BNP PARIBAS S.A.: 25 1750 1048 0000 0000 0259 1863
TYTUŁEM: Włochy 29.04 – 06.05.2023 Ks. Nowak + IMIĘ I NAZWISKO UCZESTNIKA.
W tym miejscu chciałabym zwrócić uwagę na dodatkową kwestię, która ujęta jest na karcie uczestnika, jaką jest UBEZPIECZENIE KOSZTÓW REZYGNACJI Z IMPREZY TURYSTYCZNEJ.) Postaram się jak najdokładniej wyjaśnić na czym ono polega i jak prawidłowo wyrazić wolę bycia objętym takim ubezpieczeniem.
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej jest ubezpieczeniem dobrowolnym, dodatkowo płatnym, nie jest obowiązkowe i nie stanowi elementu imprezy turystycznej w rozumieniu ustawy o imprezach turystycznych. Oznacza to, że jest to usługa dodatkowa, którą wykupujemy na rzecz Klienta w towarzystwie ubezpieczeniowym i nie podlega ona zwrotowi (nawet w przypadku anulowania przez organizatora całej pielgrzymki – kwota za dodatkowe ubezpieczenie nie jest zwracana !!!). Działa to tak samo jak ubezpieczenie samochodu – płacimy składkę co rok, a w ogromnej liczbie przypadków kierowcy nigdy z ubezpieczenia nie korzystają i wówczas nie jest im ta składka zwracana. Dlaczego warto się ubezpieczyć dodatkowo?
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej warto wykupić, na wypadek sytuacji losowej, której nie można na dzień dzisiejszy przewidzieć, a która może wystąpić przed wyjazdem i uniemożliwić podróżnemu wzięcie udziału w pielgrzymce. W takiej sytuacji nie zawsze mamy możliwość znaleźć kogoś na miejsce osoby, która rezygnuje. Posiadanie takiego ubezpieczenia gwarantuje zwrot wpłaconych środków przez ubezpieczyciela (oczywiście po wcześniejszym udokumentowaniu, że rezygnacja była zasadna). Szczegółowe warunki tego ubezpieczenia przesyłam w załączniku nr 5. W paragrafach 8 – 10 wymienione są przesłanki do wypłaty tego ubezpieczenia (warto się z nimi zapoznać), a także wszelkie szczegóły związane z tym produktem. Ubezpieczenie to obejmuje również nagłe zachorowanie podróżnego, w tym zachorowanie na Covid-19 czy fakt bycia objętym kwarantanną.
Co BARDZO WAŻNE! Jeśli ktoś chce wykupić dodatkowe ubezpieczenie, musi podpisać kartę uczestnika i wysłać na mój adres mailowy (agata@orlando.com.pl) tego samego dnia! Dodatkowo tego samego dnia musi wpłacić zaliczkę w wysokości 800 zł + opłatę za ubezpieczenie w wysokości 200 zł. Termin podpisania umowy oraz wpłat musi być zgodny. Bowiem w sytuacji kiedy podróżny jest zmuszony zrezygnować i uruchamia wykupione ubezpieczenie, wówczas ubezpieczyciel bardzo szczegółowo to weryfikuje.
Powyższy ubezpieczenie jest dodatkowe, dobrowolne, nieobowiązkowe. Oczywiście podczas wyjazdu wszyscy uczestnicy, będą objęci ubezpieczeniem KL (koszty leczenia za granicą) oraz NNW (następstwa nieszczęśliwych wypadków) zgodnie z przedstawioną ofertą.
Na dzień przedstawienia oferty Włochy są wolne od obostrzeń covidowych.
Wszelkie aktualizacje znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/wlochy/idp
Dokumenty:
III. WŁOCHY PÓŁNOCNE – 29.04 – 06.05.2023 – Ks. Bogdan NOWAK
Zalacznik 2 – Karta Uczestnika
Zalacznik 3 – Warunki Uczestnictwa OT – DRUK
Zalacznik 4 – Standardowy Formularz Informacyjny OT
Zalacznik 5 – Ubezpieczenie Bezpieczne Podróże SIGNAL-IDUNA IPID+OWU
Zalacznik 6 – Ubezpieczenie Kosztów Imprez Turystycznych UKR SIGNAL-IDUNA IPID+OWU